AAGS Nyhedsbrev maj 2025
Så er det blevet tid til det første nyhedsbrev fra den nye bestyrelse
Generalforsamling og ny bestyrelse:
Den 19. marts afholdte vi generalforsamling, hvor en ny bestyrelse blev valgt:
Formand, Henriette Scharling – formand@aags.dk - Kontaktperson til eksterne arrangementer
Næstformand, Michelle Chemnitz – info@aags.dk - Kontaktperson til cafeteriaudvalget
Kasserer, Rikke Grieger – regnskab@aags.dk - Kontaktperson til juniorklubben
Sekretær, Mette Damsgaard - Kontaktperson til dressurudvalget
Bestyrelsesmedlem, Troels Arpe-Strøm - Kontaktperson til springudvalget og WEB-ansvarlig
Suppleant, Merete Trap Christensen
Suppleant, Mia Pedersen
Husk bestyrelse holder åbent for medlemmer hver den 1. tirsdag i måneden mellem 18:30 og 19, her kan I komme med ris, ros og gode ideer.
Sommer-ridehusplan:
Som alle nok har opdaget, er springbanen flyttet ud på den udendørs springbane, dette betyder også at sommer-ridehusplanen træder i kraft, hvilket bl.a. betyder:
Mia Pedersen har fast dressur undervisning onsdag fra kl. 16
Lars Uggerby har fast spring/dressur undervisning torsdag fra kl.16
Al undervisning skal meldes ind på FB-opslagene med hhv. dressur- og spring ugeplanerne.
Desuden er der nu lukket op for at undervisning også kan foregå på udendørs dressurbanen, dog skal vi alle huske på, at man tager hensyn til den rytter der får undervisning.
Nye undervisere:
Kommunen har pålagt klubben at indhente børneattester på alle vores undervisere, dette medfører derfor at klubbens bestyrelse igen skal ”godkende” nye underviser som skal oplyse deres CPR-nr til bestyrelsen.
Nye reviderede ridehusregler:
Vi har ændret en enkelt ting markant:
Under færdselsregler har vi ændret det således, at vi ALTID rider venstre mod venstre uanset gangart.
Derudover er der nogle enkelte regler, som bestyrelsen gerne vil minde vores medlemmer om:
1. Al færdsel på hest uden godkendt ridehjelm er IKKE tilladt
2. Brug af telefon og headset (musik i ørerne) er ikke tilladt under ridning
3. Ingen ryttere springer alene, uanset antal ryttere skal der være en voksen (+18) tilstede
Safety first:
Sommer betyder også at flere ryttere tager på tur, hvilket også er en skøn oplevelse, vi vil dog anbefale at man rider ud sammen 2 og 2, men ønsker man at ride en tur alene, vil det være en rigtig god ide at give nogen besked om hvor man rider hen, dette i tilfælde at man falder af hesten og hesten kommer alene hjem, så har dem der modtager hesten en ide om hvor man skal hente rytteren.
Juniorklubben:
Juniorklubben er kommet godt fra start med to vellykkede arrangementer for vores unge ryttere.
I marts blev der afholdt pony games, der var stor tilslutning både fra stalden og udefra, det blev nogle hyggelige timer med øvelser på og uden hest, der blev sluttet af med kage og saftevand i rytterstuen.
I maj blev der holdt fællesspisning igen med stor tilslutning, her blev der også talt om hvilke arrangementer juniorklubben kunne tænke sig at lave i fremtiden.
Miljøtræning:
Der er i løbet af foråret blevet afholdt miljøtræning 2 lørdage, her var der hold både til hest og til fods, med mange gode forhindringer, begge dage havde stor tilslutning og vi håber på at vi kan få Kristian Madsen ud igen og stille og roligt skrue niveauet op.
Arrangementer afholdt 2025:
Januar:
”Rid for en dommer” arrangeret og doneret af Lora og Merete Trap Christensen.
Februar:
C-stævne dressur
Dansk Køreselskab
Marts:
Mountain & Moorland show
Dansk Køreselskab
D-stævne dressur
Til juni vil der være:
D-stævne spring (udendørs)
Dansk Oldenborg, hoppe kåring
God sommer til alle

Rediger
Med venlig hilsen
Bestyrelsen på Ågerupgård Sportsrideklub
Her kan du finde tidligere nyhedsbreve:
Nyhedsbrev Juni 2024
Nyhedsbrev December 2024
Nyhedsbrev Maj 2025